Top protuargumenti za vegeterijanstvo


Od početka promjene svoje prehrane,što radi etičkih,što radi zdravstvenih razloga imala sam prilike svjedočiti dosta stvari tako da bih neke od tih podijelila.

Od ručka kod gostiju,do bezazlenih uleta i pitanja oko prehrane,ovo su najčešći odgovori koje bih dobivala. Uz svaki ulet napisat ću i svoje objašnjenje,i kritičko mišljenje o pitanom pitanju.


  1. Aha,ti ne jedeš meso,a zato si tak mala i nisi se razvila baš…

tumblr_nfz9ujDP8t1rqnl7yo1_500Em što je pitanje postavljeno kao i uvreda na fizičke karakteristike,smatram da stvari poput visine,razvijenosti i ostalih fizičkih karakteristika nisu ni u najmanju ruku uvjetovane jedenjem mesa,već vrlo vjerojatno genima koji vladaju u porodici,kao i kozmičkih predispozicija za one otvorenijeg uma. Iz osobnog iskustva mogu podijeliti da sam viđala vegane i vegeterijance svih veličina i oblika koji dokazuju da meso nije ono što gradi mišiće,a najbitnije nije ono što gradi identitet osobe. 

2. Ja ne bi mogao živjeti bez mesa. Ja jedem samo meso.

U redu,to je svakako osobni izbor i napomenula bih da su češće ljudi koji jedu meso ti koji pokušavaju promijeniti one koji ne jedu nego obrnuto. Ono što ne možemo prekinuti stvara ciklus ovisnosti. Ako ja ne mogu prekinuti pušiti cigarete,onda sam ja ovisna o njima. Isto će vrijediti i za čokoladu,pa prema tome i za meso. Živjeti samo od mesa nije zdravo,jer naša prehrana treba biti raznolika i šarolika. Iako se rezultati određene prehrane ne trebaju vidjeti odmah,oni se mogu vidjeti za narednih 10,20,30 godina. No u tom periodu ljudi često odu na neku “instant dijetu”,ili se pitaju : “Pa kako je uopće moguće da sam bolestan?” Meso je vjerojatno tad na zadnjoj listi mogućih odgovora za bolesti. Iako već postoje mnoga znanstvena istraživanja oko štetnosti mesa,čini se da je ta ovisnost iluzivna do te mjere da ljudi odbijaju čuti odgovore. No,kako je svatko odgovoran za sebe,i svog tijela gospodar…to je čisto njihova odluka

3.  Ja nikad ne bi mogao jest samo to zelenje i travu.

Ovo je vjerojatno jedan od najčešćih koje sam dobivala. Zelenje i trava zvuče super,iako u 8 godina nejedenja mesa još uvijek u parku nisam vidjela niti jednog vegeterijanca ili vegana da se s užitkom tamo hrani. To je vjerojatno zato što trava nije na našem meniju,jer nismo preživaći. Veganska i vegeterijanska prehrana je bogata raznolikom ponudom i na tanjuru često puta bude jako puno hrane,iznenadili biste se.

4. Pa što jedeš ako ne jedeš meso? Ribu? Piletinu?

Jedem sve ostalo. Kad sam jednom maknula meso sa menija,otvorio se najširi spektar izbora i okusa koje do tad nisam niti okusila. Cijeli mi se život promijenio i mogu reći da mi se također otvorio um prema probavanju novih stvari. Još uvijek ne volim jesti neke stvari,naravno da će uvijek ostati okusa ili mirisa koji nam ne odgovaraju. Riba i meso su svejedno mesni proizvodi i dolaze od životinje,tako da vegeterijanci i vegani to ne konzumiraju. Postoje ljudi koji konzumiraju isključivo ribu,a ne klasično meso no oni se zovu paseterijanci. Dakle,ne. Vegeterijanci i vegani ne konzumiraju ribu i piletinu. Hrane se isključivo biljnom (vegani) i mliječnom (vegeterijanci) prehranom.

5.To što ćeš ti prestati jesti meso neće napraviti nikakvu razliku u svijetu. Al nema veze,bit će više za nas haha.

Kad sam se odlučila na taj podhvat,moji razlozi nisu bili sebični u smislu da ću ja sad svojim prestankom jedenja mesa promijeniti svijet. Tome sam se nadala u pogledu kad bi svi prestali jesti meso,promjene bi bilo. Moji razlozi bili su etički i suosjećajni,nisam željela biti licemjerna i sponzorirati klaonice koje oduzimaju život za mene,sve dok ja to ne gledam te dobivam zapakiranu vrećicu hrane na kojoj piše “piletina”,a ne pile,što je nekad imalo obitelj kao i ja. Razlika nije bila svjetska,ali je bila osobna. Od silnih alergija i krhkog zdravlja dok sam meso jela do svoje 15. godine prestankom mesa sve je nestalo. I astma,i alergije,a vratila mi se energija i smirenost. To je samo moj osoban primjer što ne znači da će biti isto za sve.

6. Ti više voliš životinje nego ljude. Ima toliko gladne i bolesne djece u svijetu,a ti se brineš za tamo neke životinje….tumblr_n2vef7gIpW1qe7dlao1_1280

Ovo mi je pitanje koje me dovodilo u testne situacije kontrole bijesa i scenarija u glavi kako nekome lupam šljagu preko lica. No,ljudi očito nisu informirani pa ako vam se slična situacija dogodila,nemojte reagirati naglo. Industrija mesa godišnje potroši toliko hrane,vode i općenito resursa da je jednostavno nemoguće prehraniti cijeli svijet mesom. Možemo zaključiti da ova osoba zaključke koji se tiču osobnih stvari donosi nasumice da bi zadovoljila svoj ego. Često puta osoba niti ne poznaje osobu sa kojom komunicira,no dovoljno je da kažete da ne jedete meso da bi vam se pripisale osobine nekog tko je besčutan prema ljudskim bićima što nikako nije slučaj. U većini slučajeva osobe koje vam ovo kažu,ne rade apsolutno ništa za poboljšavanje zajednice u kojoj žive,a također ništa za pomoć toj dječici o kojoj pričaju. Ne brinite se,ove osobe vjerojatno nisu dobile ideju da volontiraju u dječjim domovima,posvoje neko djete iz doma i slično. Ovo je jednostavno protunapad u nedostatku argumenta. U većini slučajeva osobe koje ne jedu meso su jednako suosjećajne i prema djeci i prema životinjama.

7.Toliko voliš životinje da im jedeš hranu.

Ovo je isto jedno od genijalijih. Ovdje se zapravo kao i u jednom od ranijih pitanja aludira na travu,”zelenjavu” i slične pogrdne alfa-male-meso pridjeva samo kako bi se osjećali loše jer meso ne jedete. Isto kao i ona da njihova hrana sere na vašu (krava-trava). U tom pogledu,nemojte se niti truditi educirati ili vraćati protuargumente jer jednostavno nema smisla. Možemo zapravo reći da su ljudi koji meso jedu ti koji jedu hranu druge gladne djece,jer da samo npr. Amerika smanji potrošnju mesa za 10%,cijeli svijet bi bio sit na jedan dan. Nije li to super?

8.Ljudi koji nisu jeli meso i živjeli su “organski” živjeli su do 30-e godine….

Također,činjenica koja uopće nije znanstveno potvrđena te se baca bez ikakvih dokaza. Čak i da ovo je slučaj,ljudi su barem tad živjeli neki zdravi život i zatim umrli. Ljudi su danas cijelo vrijeme bolesni i “liječe se”,iako nikako da se izliječe i zatim umru. Stvarno ima smisla. Ljudi u Indiji i zemljama gdje se meso konzumira jako malo žive dulje,kvalitetnije i veselije. Zaboravlja se na opasnosti koje vrebaju iza sočnog odreska,kao povećanje slobodnih radikala u tijelu koji mogu dovesti do karcinoma,povišenog kolesterola i šećera,srčanih i moždanih udara,alergije,povećane kilaže. To se sve čini kao jako mala stvr,dok ne postane velika. Ljudi u povijesti zapravo nikad nisu bili skroz vegeterijanci,iako postoje neki dokazi da jesu u Egiptu. No zašto ne bi barem pokušali smanjiti konzumaciju mesa i vidjeti hoće li to imati ikakve promjene na naš život? Čini se da je jedna od ljudskih osobina ta da sve strano odbijamo u samom startu.

9.Ja se ne mogu najest bez mesa…

Mislim da još uvijek niste dali samima sebi priliku da probate kompletan vegeterijanski obrok. Isto kao što je raženi kruh zasitniji i zdraviji nego bijeli,tako jedan odlično spremljeni tofu odrezak u umaku od češnjaka i maslinovog ulja može biti itekako zasitan uz prilog uz koji bi inače spremali odrezak kao npr. pire krumpir ili neka fina tjestenina. Nitko neće pobiti činjenicu da meso nije fino,jest. No postoje i jako fine vegeterijanske hrane gdje bi u jednom trenutku sigurno pomislili da jedete neko meso.

10.I ja volim životinje,ali samo na tanjuru

Što reći? Nakon ovakve izjave takve se osobe nasmiju i onda dođu doma svojim mačkama i psima i totalno su uvjereni u to da imamo dvije vrste životinja: one koje jedemo i one koje ne jedemo. Te se iste osobe zgražaju nad videima gdje u Kini na ulici kolju mačke i pse za obližnji restoran,a zatim za večeru pojedu meso koje je za njih zaklao netko drugi. “Daleko od očiju,daleko od srca” je očito pravilo koje vrijedi. Mi neke životinje smatramo vrijednijima od drugih,neke zaslužuju život,a neke ne. Nedavno je na HRT-u bila debata školske djece oko toga bi li vlasnici životinja trebali biti vlasnici ili skrbnici životinja. Fast forward u dio kada je gost,inače filozof pitao : Zar nisu svinje jednako vrijednije kao i psi,te mu je jedan dečko odgovorio: “Pa nisu,jer je svinja prehrambeni proizvod. Da,djeci se od malih nogu USAĐUJE mišljenje i blokiraju osjećaji. Životinje dobivaju imena poput prehrambenih proizvoda te se degradiraju kao stvorenja kojima je jedina svrha roditi se,odvojiti nasilno od majke,zatim zaklati,pojesti,probaviti i posrati. Kad bi o našoj vrsti bila riječ,smatrali bi se velikim žrtvama jer tko ima srca uzeti djete od majke,zaklati ga,zatim okrenuti na ražanj i pojesti? “Dajte molim vas,ludi vegani nemojte uspoređivati životinje i ljude! ” Ok,postoje neke razlike,mi razmišljamo,ja ovo pišem i mogu i crtati,no čini li to moj život vrijednijim od npr. svinjskog? Ja mislim da ne. Sva bića na ovoj Zemlji imaju za pravo da budu slobodna i svoj život proživjeti u miru i slobodi.

Većina mišljenja koja imamo već su usađena,a vrijeme je za mijenjati obrasce.

Ne guram pod nos drugima svoja mišljenja i ne tjeram ih nasilno da svoju prehranu promjene,ovo su čisto moja iskustva tokom ovih godina. Ne biste vjerovali koliko često ljudi dobacuju takve stvari. Pa još kad vam kažu da ste vi ti koji ih pokušavate prisiliti da promjene svoju prehranu,dok je u isto vrijeme cijeli grad oblijepljen plakatima i reklamama na TV-u koji vam sugeriraju kako je ova kobasica,salama ili pašteta jaaaako fina i najbolja,i najzdravija za vas,i sa paštete se smiješi milena kravica. Zapravo se radi o programiranju gdje se na takav način izazivaju pozitivne emocije tako da se pažnja sa onog realnog otklanja.

3159956_orig

Leave a Reply

