Vox populi, vox Dei: Ivana Kranželić


Ivanu već pratim nekoliko godina, barem po socijalnim mrežama i za oko su mi najviše zapeli njezini slikarski radovi koji su tako nekako drugačiji, simetrični i asimetrični u isto vrijeme, čitav niz boja ili pak one u crno-bijeloj boji.

Mystic suburb, ciklus Mixico city

Osim što se izražava vizualno izražava se i literarno kroz svoj blog Catma pa provjerite.

Vatra je bila gladna
Kuća je bila stara
Vrata su škripala
Što ćemo s njima ?
Na vatru !
Vatra je gladna.

Ladice pune uspomena
Ne volim takve ladice.
Što ćemo s njima ?
Nahranimo vatru.
(Vatra je bila gladna)

Vjenčana slika na zidu
Retuširana
Kako se već to radilo.
Koga ste se vraga ženili ?
Na vatru, gorite bijeli velovi !

Gorjelo je kao vikinški brod
Vatrogasci su došli pitati
„Treba li vam pomoć ?!
Rekli smo :“ Oh, ne.
Sve ćemo spaliti sami.“

Gorjelo je čitavu noć.
U zoru je vatra s neba
donijela jutro.
Nismo još gotovi, mislim.
Ali negdje valja povući crtu.

“Vatra Je Bila Gladna”

(preuzeto sa bloga: http://blog.dnevnik.hr/babylonzoo/)

Pustinjak: Prvo moram pohvaliti tvoje radove i vrlo zanimljivu perspektivu gledanja stvari. Kako je došlo do svega toga?

Pretpostavljam da pitaš za slikanje ? Ja sam sve u životu pobrčkala. Poremetila uobičajeni redoslijed. S 18 je došlo dijete pa faks pa posao. Nakon 11 godina nimalo neuspješne karijere shvatila sam da vrijeme prolazi i napravila radikalan rez- dala otkaz. Upoznala sadašnjeg  supruga koji isto slika i tako već pet godina pokušavamo slijediti san. U međuvremenu nam se rodilo još dvoje djece. Mislim da su i slike takve- intenzivne, guste, zbijene, šarene jer odražavaju takav životni algoritam 🙂

Pustinjak: Nabroji mi neke od svojih najdražih pisaca, autora i umjetnika. Obrazloži zašto.

Lewis Carol, zbog Alise, formativna knjiga.
Astrid  Lindgren, Pipi, formativna knjiga.
Austin Osman Spare, individualac u svijetu ezoterije, veliki umjetnik.
Aldous Huxley, prva adolescentska ljubav, vizije svjetova, poticaji na razmišljanje, oblikovanje svjetonazora.
Henry Miller, druga adolescentska ljubav ili kako opsceno može biti duhovno (i duhovito).
Svi članovi Monty Pythona- humor kao sredstvo preživljavanja, apsurdizacija kao obrana.
Terry Gilliam kao posebno voljeni član ekipe zbog puknutih filmova.
David Bowie, jer je Starman.
Pixies, soundrack života.
Velvet Underground, Factory, Andy Warhol, paralelni univerzum po mojem ukusu.
Stanley Cubrick, savršenstvo postoji.
Werner Herzog, nesavršenstvo postoji, a prekrasno je.
Friedrich Hundertwasser, prvi uzor u slikanju, možda prevaziđen, ali ljubav je ljubav.
Carlos Castaneda, teško objašnjivo, ali priručnik života.
Michael Bertiaux, duhovni otac.

 

Pustinjak: Što te u životu najviše ispunjava?

Djeca.
Nedavno sam čula da je takva ljubav kao Stockholdski sindrom i jako mi se svidjela ta misao. Istinita je. Ipak, nema više i veće. Umjetnost, dakako. Priroda, fotografiranje. Putovanja. Kopanje po starinama, buvljacima, starim kućama. Smisleni odnosi s ljudima. Pisanje.

Pustinjak: Što te lako izbaci iz takta?

Buka, vrućina, hladnoća, jarko svjetlo, gužva, politika, umor, glad. Uobičajeno. Dosta toga, jel. No rijetko to izbije van u obliku ekscesa. Kao pravi škorpion dosta dobro to skrivam i stidim se kad stvarno puknem.

Ljubičasta pegla, Mad&Mass Design
Robotica, Mad&Mass design

 

Pustinjak: Nabroji pet najvažnijih stvari u svome životu.

Djeca
Ljubav
Knjige
Boje
Priroda

 

Pustinjak: Ako želiš, opiši najtežu stvar koja i se dogodila i opiši kako si prešla preko toga.

Smrt blizanca. Srednji sin imao je brata koji je umro u trbuhu. Nisam baš prešla preko toga, ali imala sam izbor otići za njim u emotivnu smrt ili se okrenuti ovom živom i potrebitom pa sam doslovno odabrala život. Nešto jest umrlo u meni, ali s druge strane često pomislim kako mi se najgore što se ikome može desiti već dogodilo pa svi ostali problemi u usporedbi s tim izgledaju blijedi i nebitni.

 

Pustinjak: Sedam Saturnovih godina. Što mi možeš reći o tome?

Jednom mi je jedna astrologinja radila analizu koja se sastojala u tome da popišem sve što mi se dogodilo sa 7 godina, pa s 14, pa s 21 i tako dalje. Mislila sam isprva da je blesava. Kad sam doista napravila popis ostala sam zapanjena koliko sam stvari doslovno ponovila.
Ona je tvrdila da se život odvija u sedmogodišnjim ciklusima, sve što ne završimo u jednom ponovit ćemo u drugom ili nastojati završiti, svjesno ili nesvjesno. Pa bolje svjesno, naravno 🙂

 

Pustinjak: Da li često sanjaš? Kakvi su tvoji snovi?

Oduvijek i vrlo intenzivno. Ima perioda kad obraćam više pažnje na njih, vodim dnevnik i sl.
Tada shvatim da imam rudnik . Al čovjek zaboravi jer je glup. Pa ispočetka.

Happy beast:
“Happy beast” by Ivana Kranželić

 

Pustinjak: Vjeruješ li u koncept karme, kako misliš da utječe na svijet. Osobna karma /kolektivna karma.

I tu sam ambivalentna. Nekad vjerujem da je tvoje ono što uzmeš- na primjeru grebatora raznih to se potvrđuje. Onda vidim kako povremeno nekog opali nebeski šamar pa mi bude drago i smiješno. I tužno.

Pustinjak: U kojim/kakvim se učenjima pronalaziš?

U svima koja propagiraju umjerenost. I humor. Toliko često to ponavljam da mi je postala uzrečica. Nema duhovnosti bez duhovitosti 🙂

Ako želite popratiti Ivanine radove to možete napraviti na Facebook stranici  Mad&Mass design, a također i na Google+ stranici  & Pinterestu   i sigurno ćete se oduševiti dizajnom koji je drugačiji, novi i unikatni, a nemojte zaboraviti pogledati blog Catma u kojem možete pročitati predivne literarne radove.

Evo još malo slika u kojima možete uživati 🙂

Pozoj by Zoran Gavrilović
Rokovnik by Mad&Mass design

 

 

2 thoughts on “Vox populi, vox Dei: Ivana Kranželić

Add yours

  1. Hi Diana,I generally advise people travelling to Korea who want to visit both Seoul and Busan to stay something like 5 nights is Seoul and 3 in Busan. It obviously depends if you have other places you would like to visit then those places are included. So I would probably bump an extra night onto Seoul and 1 less from Busan. Make sure to get a T-Money card for public transportation (as this one can be used in both Busan and Seoul).In terms of Jeju, there are a wealth of other blogs out there that give a detailed itinerary so just have a quick google search 🙂You can catch a ferry between Busan and Jeju if you think that would be a more convenient way of travelling.Any other questions please feel free to ask.

    Like

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

